ارائه الگوی ارزش یابی آثار پژوهش های مدیریتی

ارائه الگوی ارزش یابی آثار پژوهش های مدیریتی

دسته بندی: -

قیمت: رایگان

تعداد نمایش: 27 نمایش

حجم فایل: 609.69K

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۷ مرداد ۱۳۹۶

به روز رسانی در: ۷ مرداد ۱۳۹۶

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

رایگان – خرید

 ارائه الگوی ارزش یابی آثار پژوهش های مدیریتی

چکیده :

پژوهش در حوزه‏ مدیریت دارای ذینفعان متعدد بوده و به منابع مالی و انسانی بسیار زیادی نیاز دارد. الگوهای ارزشیابی اثر پژوهش می‏تواند به ذینفعان کمک کند تا از آثار سرمایه‏گذاری‏ها و اقدام‌های پژوهشی خود اطمینان حاصل کنند. هدف این پژوهش ارائه الگو برای ارزشیابی اثر پژوهش‏ها در حوزه مدیریت است، بر این اساس بیست  الگو با جستجو موضوعی و استنادی شناسایی و به تناسب موضوع، ده الگو انتخاب و از نظر شاخص‏ها، نوع اثر، عناصر، ابزار، زمان و سطح ارزشیابی مورد مقایسه قرار گرفته‏اند و عناصر الگو به‌وسیله مرور ادبیات استخراج و با مصاحبه، توزیع پرسشنامه و انجام فرایند تحلیل سلسله مراتبی و بر‌اساس معیارهای "میزان اهمیت"، "در دسترس بودن"و "قابلیت اندازه‏گیری" اولویت‏بندی و شاخص‏های هر عنصر بر‌اساس میانگین وزنی نظرات انتخاب و معرفی شدند. این پژوهش از روش‏های کمّی و کیفی استفاده کرده و از نظر هدف تصمیم‏گرا و در دسته تحقیقات کاربردی می‏باشد و تجزیه و تحلیل اطلاعات بر‌اساس روش تحلیل گسترش یافته چانگ انجام شده است. بر‌اساس نتایج مصاحبه‏ها و با توسعه مدل‏های پرکاربرد،‏"الگوی ارزشیابی آثار پژوهش‏های مدیریتی» بر‌اساس نگرش سیستمی ارائه شده است. الگوی مذکور دارای سی و شش  شاخص می‏باشد که بر‌اساس وزن نهایی در چهارچوب شش عنصر خروجی‏های علمی و آکادمی (۰٫۲۳۷ )، پیامدهای سازمانی (۰٫۲۱۹)، خروجی‏های آموزشی (۰٫۱۹۸)، پیامدهای مالی و اقتصادی (۰٫۱۲۶)، استفاده در عمل یا فناوری (۰٫۱۱۱) و آثار نمادین یا برندینگ (۰٫۰۸۱) طبقه‌بندی شده‏اند.

 

 

این فایل به صورت pdf می باشد

 

پاسخ دهید